Testovaný motocykl 310T2.
Čínský výrobce Zontes zaznamenal v loňském roce vcelku úspěšný vstup na náš trh, kde zabodoval slušnými jízdními vlastnosti, hlavně ale v této cenové a objemové kategorii nevídanou výbavou a atraktivními detaily. Proto jsme se rozhodli zařadit značku Zontes do stáje exkluzivních motocyklů MR43.
Zontes, jedna ze tří v koncernu Guangdong Tayo Motorcycle Technology, založeného před 15 lety a zaměstnávajícího 1600 lidí. Zontes doposud dělal vedle nepostradatelných stopětadvacítek ještě vzduchem chlazené dvěstěpadesátky, ovšem loni v Miláně ukázala koncepty a letos v Kolíně snad již finálové sériové verze motocyklů ZT310 vybavených podstatně modernějšími jádry.
O této ambiciózní značce se prvně zmínil po loňské výstavě Intermot magazín pro motorkáře Motorkáři.cz. To jsme ještě vůbec netušili, že budeme tyhle parádní mašiny dovážet, ale jejich nové vodou chlazené třistadesítky nás natolik zaujaly svým odvážným vzhledem, slušným zpracováním a hodně zajímavou výbavou, takže nešlo skutečně odolat. Že nejsme jediní, u koho dokázaly nové stroje vzbudit zvědavost nebo alespoň rozpoutat debatu, dokazují úspěšné prodeje a reakce z testů. Další stroj, který se měl na jaře na našem trhu objevit vedle nahatého 310R a 310T je powercruiser 310V, který si již dnes můžete prohlédnout v našem showroom. I když by asi bylo vhodnější ho nazývat jenom cruiser, přeci jenom jde o třístovku, kde zase tolik toho „poweru“ není. Na druhou stranu začínat svou motorkářskou kariéru rovnou na 150koňovém XDiavelu není ideální a někdo k tomuhle designu ani takový výkon nepotřebuje. Tento cruiser byl k vidění už loni, ale jenom prototypové fázi. Ta se ale ve finále od té sériové příliš neliší.
Vzhledově tu tedy máme dalšího zástupce třídy sportovních cruiserů s uhlazeným designem, kam se řadí zmiňovaná Ducati nebo třeba Benelli 502C. Zontes k tomu přidává živé barvy, několik svých odvážných křivek a tradičně také bohatou elektronickou výbavu. O pohon se stará čtyřventilový jednoválec o objemu 312 cm3, známý také z dalších modelů Zontesu. V tomto případě podává stejných 35 koní a 30 newtonmetrů, které nastupují v 9500 respektive v 7500 otáčkách. Převodovka je šestistupňová a výkon se na zadní kolo dostává přes spojku s antihoppem a klasický řetěz. Velikostí a celkovou stavbou jde spíš o menší motorku, vypovídá o tom třeba rozvor 1488 milimetrů nebo hmotnost natankovaného stroje 157 kilogramů. Když k tomu připočtete sedlo ve výšce 720 milimetrů, vyjde vám ideální cruiser pro všechny střízlíky nebo pro slečny. Naprosto dospěle naopak působí podvozek. Kolem motoru vykukuje trubkový rám, vzadu je pěkná kyvka ve stylu silničních KTM s atraktivní dírou skrz, se kterou naopak kontrastuje dvojice tlumičů. Vpředu je doplňuje tlustá USD vidlice a hodně na vzhledu dělají také gumy. Tady je vpředu rozměr 110/70 na sedmnáctipalcovém ráfku, vzadu je plnotučná 180milimetrová guma na ráfku o stejném průměru a na obou kolech jsou kotoučové brzdy. Uvidíme, jak se široká zadní pryž projeví na ovladatelnosti.
Čím se hlavně všechny Zontesy chlubí, to je výbava a různé vychytávky a samozřejmě, že ani Včko na tom není jinak. Je u bezklíčové zapalování, elektrický zámek řízení, elektronicky se otevírá také víčko nádrže a nechybí ani velká TFT přístrojová deska s bluetooth konektivitou, která by měla dokázat zobrazovat také navigační příkazy nebo informace o hovorech, zprávách či přehrávané hudbě. Krom toho si na displeji můžete vybrat jedno ze čtyř možných zobrazení údajů. Najdete tu také dva motorové jízdní módy, první je ekonomický, druhý sportovní. Pravdou ale je, že u těchto malých objemů se výraznějších změn v chování nedočkáte. Mezi další technologické vychytávky můžeme zařadit LED světla nebo ABS Bosch 9.1M. Není to ale jenom o elektronice, k této kategorii totiž patří také skryté stupačky spolujezdce nebo nastavitelné přepákování pro řidiče, což 310V nabízí a přidává k tomu třeba integrovaný padací rám nebo opěrku pro spolujezdce. Zajímavá štika v rybníce a sami jsme zvědaví, jak si povede vedle zmiňované Benelli. Ta má sice o válec navíc, větší objem a z toho vyplývající větší výkon, má ale také extra kilogramy a je celkově větší.
Řeč je o jednoválcovém čtyřtaktu se čtyřventilovým rozvodem DOHC, vodním chlazením a šestistupňovou převodovkou, který má objem 312 cm3 a poměr vrtání a zdvihu až na jednu desetinku milimetru naprosto stejný jako BMW G 310! Nejmenší Bavorák je jasným terčem, který chce Zontes zasáhnout, a nabízí dokonce ještě o fous lepší výkonové parametry: 35 koní, 30 newtonmetrů a maximálu 160 km/h.
Motocykly budou na výběr hned čtyři. Základem bude agresivní naháč 310R, z něj je potom odvozený kapotovaný sportovně cestovní 310 X. Po čem evropský trh dozajista skočí, je adventura 310T (taky byste řekli, že to písmeno X bude patřit spíše sem?), a nabídku završuje jakýsi sportovní powercruiser 310V. Designy s kompletním LED osvětlením jsou hodně výrazné a určitě se nebudou líbit každému, ale o to zřejmě výrobci šlo – aby na sebe upozornil.
Hodně zajímavě ale vypadá i technická stránka. Podvozek se nese na USD vidlici, zadní kyvka je hliníková se vzhledem ne nepodobným KTM. Elektronika je na úrovni, stroje disponují ABS značky Bosch, přepínáním motorových módů, velkými TFT displeji či bezklíčkovým zapalováním.
Hmotnosti od 155 do 168 kg napovídají, že to budou celkem lehkonožky, takže nevadí trochu širší obutí, než jsme u takto malých objemů zvyklí – hliníkové sedmnáctky mají vpředu obutou gumu 110, vzadu potom dokonce 160!
Copyright © Motorkari.cz
Společnost Showroom MR43 je dalším počinem úspěšného podnikatele z Moravy Martina Riga, který byl v minulosti i úspěšným motocyklovým závodníkem jezdícím pod číslem 43. Odtud název MR43. Naše společnost importuje motocykly ZONTES do České a Slovenské republiky. Mapu našich distributorů najdete ZDE.
Čínský výrobce Zontes zaznamenal v loňském roce vcelku úspěšný vstup na náš trh, kde zabodoval slušnými jízdními vlastnosti, hlavně ale v této cenové a objemové kategorii nevídanou výbavou a atraktivními detaily. Proto jsme se rozhodli zařadit značku Zontes do stáje exkluzivních motocyklů MR43.
Comments