top of page

Zontes 368D: krásný, kompaktní a velmi výkonný

  • Obrázek autora: Martin Rigó
    Martin Rigó
  • před 5 dny
  • Minut čtení: 2

Sportovní vzhled, pečlivé zpracování, bohatá výbava: nový  model  368 D je kompaktní skútr s výkonem maxi skútru

ree

ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree
ree


ree

Přístrojová deska využívá dobře čitelný a propracovaný TFT displej s možností výběru z různých grafických motivů. Lze ji propojit se smartphonem a používat jako navigaci.



Tento Zontes 368 D je skútr, který překvapuje. Na první pohled vypadá jako 125 díky svým kompaktním rozměrům, ale pak zjistíte, že je to energický midi skútr s jednoválcovým motorem o objemu 368 cm3 a výkonem 38,7 koní.


ree

Karoserie se pyšní elegantními liniemi, robustními a dobře sladěnými plasty s dvoubarevnými vložkami. Na přední části vynikají LED světlomety a nízký kouřový štít, které spolu s malým spoilerem na zádi podtrhují jeho „sportovní“ charakter.  


Rám je dvojitý, vidlice je teleskopická a vzadu jsou dva tlumiče s nastavitelným předpětím. Brzdový systém je vybaven radiálními třmeny a účinným dvoukanálovým ABS. Sériově je také součástí výbavy kontrola trakce, zatímco 15" a 14" ráfky nabízejí správnou kombinaci stability a ovladatelnosti. TFT přístrojová deska nabízí mnoho informací, připojuje se k mobilnímu telefonu, má navigátor a zobrazuje také tlak v pneumatikách. Startování je bezklíčové, s dálkovým ovládáním zabudovaným do náramku, zatímco parkovací brzda je na řídítkách. Dobrá nosnost: pod sedlem se vejde integrální helma a v zadním krytu jsou dvě úzké, ale hluboké přihrádky.


ree

Do prostoru pod sedlem se vejde pouze přilba typu jet, ale je vybaven měkkým obložením, které zabraňuje poškrábání skořepiny.


Sedlo je v přirozené poloze: sedíte pohodlně a nohy můžete mít i v přední poloze. Očekáváte, že budete řídit kompaktní stroj, ale výkon je hodný maxi. V provozu je agilní: nízká hmotnost, výkonný motor a dobře nastavená převodovka ho činí svižným a zábavným. Stisknutím tlačítka na pravém bloku můžete přepnout z mapy Eco (nízká spotřeba) na Sport, ale rozdíl ve výkonu je malý.


Podvozek je stabilní, brzdění silné. Tvrdé sedlo a tuhé tlumiče snižují komfort na nerovném povrchu. Město je jeho oblíbeným „loveckým revírem“, ale na dálnici udržuje cestovní rychlost 130 km/h bez problémů, kromě vzduchu na trupu, který nemá žádnou ochranu.


Technické údaje

Motor

jednoválcový čtyřtaktní

Zdvihový objem (cm3 )

368

Chlazení

kapalinou

Palivový systém

vstřikování

Převodovka

automatická

Výkon HP (kW)/otáčky

38,7 (28,5)/7500

Přední brzda

kotoučová

Zadní brzda

kotoučová

Maximální rychlost (km/h)

nd

Rozměry

Výška sedla (cm)

77

Rozvor (cm)

157

Délka (cm)

220

Hmotnost (kg)

193

Přední pneumatika

120/70 - 15"

Zadní pneumatika

140/70 - 14"

Objem palivové nádrže (litry)

17

Rezerva litrů

1,8



 
 
 

Komentáře


bottom of page