Zontes 368D: krásný, kompaktní a velmi výkonný
- Martin Rigó
- před 5 dny
- Minut čtení: 2
Sportovní vzhled, pečlivé zpracování, bohatá výbava: nový model 368 D je kompaktní skútr s výkonem maxi skútru









































Přístrojová deska využívá dobře čitelný a propracovaný TFT displej s možností výběru z různých grafických motivů. Lze ji propojit se smartphonem a používat jako navigaci.
Tento Zontes 368 D je skútr, který překvapuje. Na první pohled vypadá jako 125 díky svým kompaktním rozměrům, ale pak zjistíte, že je to energický midi skútr s jednoválcovým motorem o objemu 368 cm3 a výkonem 38,7 koní.

Karoserie se pyšní elegantními liniemi, robustními a dobře sladěnými plasty s dvoubarevnými vložkami. Na přední části vynikají LED světlomety a nízký kouřový štít, které spolu s malým spoilerem na zádi podtrhují jeho „sportovní“ charakter.
Rám je dvojitý, vidlice je teleskopická a vzadu jsou dva tlumiče s nastavitelným předpětím. Brzdový systém je vybaven radiálními třmeny a účinným dvoukanálovým ABS. Sériově je také součástí výbavy kontrola trakce, zatímco 15" a 14" ráfky nabízejí správnou kombinaci stability a ovladatelnosti. TFT přístrojová deska nabízí mnoho informací, připojuje se k mobilnímu telefonu, má navigátor a zobrazuje také tlak v pneumatikách. Startování je bezklíčové, s dálkovým ovládáním zabudovaným do náramku, zatímco parkovací brzda je na řídítkách. Dobrá nosnost: pod sedlem se vejde integrální helma a v zadním krytu jsou dvě úzké, ale hluboké přihrádky.

Do prostoru pod sedlem se vejde pouze přilba typu jet, ale je vybaven měkkým obložením, které zabraňuje poškrábání skořepiny.
Sedlo je v přirozené poloze: sedíte pohodlně a nohy můžete mít i v přední poloze. Očekáváte, že budete řídit kompaktní stroj, ale výkon je hodný maxi. V provozu je agilní: nízká hmotnost, výkonný motor a dobře nastavená převodovka ho činí svižným a zábavným. Stisknutím tlačítka na pravém bloku můžete přepnout z mapy Eco (nízká spotřeba) na Sport, ale rozdíl ve výkonu je malý.
Podvozek je stabilní, brzdění silné. Tvrdé sedlo a tuhé tlumiče snižují komfort na nerovném povrchu. Město je jeho oblíbeným „loveckým revírem“, ale na dálnici udržuje cestovní rychlost 130 km/h bez problémů, kromě vzduchu na trupu, který nemá žádnou ochranu.
Technické údaje
Motor | jednoválcový čtyřtaktní |
Zdvihový objem (cm3 ) | 368 |
Chlazení | kapalinou |
Palivový systém | vstřikování |
Převodovka | automatická |
Výkon HP (kW)/otáčky | 38,7 (28,5)/7500 |
Přední brzda | kotoučová |
Zadní brzda | kotoučová |
Maximální rychlost (km/h) | nd |
Rozměry
Výška sedla (cm) | 77 |
Rozvor (cm) | 157 |
Délka (cm) | 220 |
Hmotnost (kg) | 193 |
Přední pneumatika | 120/70 - 15" |
Zadní pneumatika | 140/70 - 14" |
Objem palivové nádrže (litry) | 17 |
Rezerva litrů | 1,8 |



Komentáře